5 Nisan 2016 Salı

Dukan Diyetini Seviyorum!

       


          Dukan hakkında bir çok söylenti olsa da ben Dukan Diyetine arkadaşımın tavsiyesi üzerine başladım. İlk olarak kitabını okudum anladım kafama yatınca başlamaya karar verdim. Daha önce bir çok bloggerın dukana başlayıp tamamlayamadan sonlandırma hikayelerini okumuştum. Açıkçası çokta cesaret edemiyordum. Çünkü hayatında hiç diyet yapamamış birisi olarak 'diyet' sözcüğü bile benim yemeklere saldırmama sebep oluyordu. Dediğim gibi taa ki kitabını okuyuncaya kadar.
          Öncelikle dukanı bilmeyen yoktur ama yine de yüzeysel olarak üzerinden geçerek anlatayım. Dukan diyeti protein ağırlıklı bir diyettir ve evet başlarda insanı gerçekten zorlar :) 4 evreden oluşur ve bu evreleri tamamlamadan bırakmamak en temel kuralıdır. Bunlar:

          1. ATAK EVRESİ
          2. SEYİR EVRESİ
          3. GÜÇLENDİRME EVRESİ
          4. KORUMA EVRESİ

        Bu evreleri size kendi diyet sürecim boyunca teker teker anlatmış olacağım.

         Kitapta bahsedilen 'istediğin zamanda ve istediğin kadar ye' cümlesi benim dukana sıcak bakmama vesile olan ve aynı zamanda mantığını merak edip tüm kitabı soluksuz okuduğum kısım oldu. :) Malum beyin sınırlandırılmış hissetmeyince daha rahat hissediyor. Her diyetin olmazsa olmazı olan ekmek, un, şeker gibi gıdaları tamamen hayatımdan çıkarmam gerektiğini biliyordum ama bu diyetin sırrı ne olmalıydı?
          Dukan protein ağırlıklı beslenme biçimi idi. Hayatınızdan sadece ekmeği unu değil tüm karbonhidratlı gıdaları meyve şekeri dahil tüm şekerleri çıkarmanız gerekiyordu. Yani proteinin vücutta yakılma süresi ve yakılırken vücudun harcadığı efor, karbonhidrat ya da yağın hem vücutta kalma süresinden hemde kullandığı efordan kat be kat daha uzundu. Aslında temel mantık bu! Üstelik diğerlerini yediğinizde acıkma süreniz kısa iken protein ağırlıklı beslendiğinizde neredeyse hiç acıkmıyorsunuz. Acıkırsanız da istediğiniz vakitte protein yemeye devam ediyorsunuz. Dukanın kesin koyduğu kurallardan biri ise yulaf kepeği. Günde 1.5-2 yemek kaşığı kadar yulaf kepeği bu diyetin olamazsa olmazı. Yulaf kepeği tam bir protein deposu olmakla birlikte kişiyi tok tutma özelliği bulunuyor. Bununla birlikte günde 1.5 L su tüketimi de Dukanın kurallarından biri. Vücuda protein yüklemesi yapılınca böbreklerin zarar görmemesi açısında bence en az 1.5 l suyu tüketmemiz gerekiyor.
        Şimdilik Dukana kısa bir giriş yapmış olalım. Dukan için anlatmam gereken daha bir çok şey var size. Fakat bunları diğer günlere saklıyorum. Dukan tarifleri, vücudumdaki değişiklikler, kaç kilo verdim, dukan tehlikeli mi  vs vs...
   
      Görüşmek üzere bir sonraki yazıya kadar kendinize dikkat ediiin :-*

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder